Dag 56

Vandaag moest ik al heel vroeg op. Om half 5 stond ik naast mijn bed en maakte ik me klaar voor vertrek. Om 5 uur had ik mijn transfer naar het vliegveld. Na het incheckproces en even wachten zat ik rond half 8 in het vlietuig. Rond lunchtijd kwam ik aan in bangkok en moest daar 2 en een half uur wachten. Dus heb ik rondgekeken en geluncht. Ik kon om half 4 ongeveer naar het hostel en heb daar even gelegen en ben daarna door de straat gelopen en heb wat gegeten. Daarna heb ik nog even een kaartspel gespeeld met andere reizigers en samen tv gekeken.

Dag 55

Vandaag was het weer tijd om uit te checken en ben ik rond 10 uur opgestaan. Ik heb mijn spullen gepakt en ben nog even in het hostel blijven hangen en heb daar een pannekoek gegeten. Daarna ben ik richting de haven gelopen en heb ik wat winkeltjes bezocht. Toen heb ik geluncht en nog even rond het strand gehangen. De boot was vertraagd waardoor ik nog een tijdje extra moest wachten. Rond 4 uur konden ik op de boot en na de boot nog een lange busreis was ik rond 7 uur in mijn hostel (op bali). Daar heb ik gegeten en heb ik even rondgehangen en ben niet te laat gaan slapen.

Dag 54

Ik heb lang uitgeslapen en werd wakker met ontzettend pijnlijke spierpijn. Ik kon me niet eens normaal omdraaien of blijven staan. Uiteindelijk lukte dat met behulp van de kluisjes en kon ik heel voorzichting lopen. Alles deed pijn en alles ging dus ook heel langzaam. Uiteindelijk ben ik de uitdaging aangegaan om lunch te zoeken. Na te hebben geluncht ben ik weer terug gegaan naar het hotel. Toen heb ik me omgekleed en ben ik naar het strand gegaan waar ik heb gesnorkelt. Ik heb 3 grote wilde schildpadden gezien en nog wat vissen. Daarna ben ik terug gegaan naar hotel heb ik me opgefrist en ben ik met de groep van gister weer op de nightmarket gaan eten en daarna hadden we een beerpong toernooi. Toen dat klaar was zijn we nog naar de club gegaan. Dit keer lag ik iets van half 3 in bed.

Dag 53

Vandaag moesten we alweer om 6 uur opstaan. We hebben eerst met een andere groep de zonsopgang gekeken en hebben daarna weer ontbeten met koffie of thee en een bananen pannekoek. Daarna was het al snel weer tijd om af te dalen. Dit was makkelijker maar zwaarder voor de knieën natuurlijk. Uiteindelijk hebben we bij de laatste stop nog gegeten en hebben we de afdaling+ eten in 5 uur gedaan. Omdat het zo glad was en ik niet heel handig ben gleed ik een paar keer uit en eindigde ik met een kapotte broek. Maarja uiteindelijk wel trots dat ik het toch had gedaan. Daarna de grote bagage opgehaald en in de auto terug naar de haven. Daar ben ik met de 2 franse meiden naar gili trawangan gegaan. We zijn naar hetzelfde hostel gegaan en ons daar opgefrist. Rond 7 uur zijn we met een paar extra mensen naar de night market gegaan voor eten en we zijn daarna uit gegaan naar een club. Ondertussen merkte ik al wat spierpijn maarja. Uiteindelijk lag ik rond half 4 in bed.

Dag 52

Vandaag stond de wekker al om kwart over 5 en zat ik om 6 uur aan een bakje koffie met een bananen pannekoek. Nadat we het ontbijt op hadden zaten we om half 7 achter in een pick-up truck onderweg naar de tour. Om de spanning te doorbreken en het verhaak verder te kunnen vertellen zal ik vertellen wat er op de planning staat. Vandaag ga ik mount Rinjani tot het krater meer beklimmen/hiken. Samen met de andere meiden en nog een nog een nieuw meisje begonnen we aan onze klim. We begonnen door allemaal bospaadjes en bomen op te klimmen. Met tussendoor een drink/ adempauze gingen we verder en hoger. Bij de 3e stop hadden we onze lunchpauze. Onze gids was al vooruit gegaan en had rijst met groente en een soort kip gekookt. Na het eten hebben we nog even gezeten en gingen we door naar de top. Dit was het allermoeilijkste stuk omdat ik al helemaal kapot was en dit sowieso het moeilijkste stuk van de berg was. Het was zo'n 200 meter omhoog klimmen over een rotswand en daarvoor over stijle modder met kleine steentjes waardoor je steeds terug gleed. Daarna moesten we nog een stuk over stenen naar de tenten maar dat was vlakker. Uiteindelijk hebben we er zo'n 7 uur over gedaan (7/8km en 2000m omhoog). We kwamen om 3 uur in de middag aan en konden helemaal niks zien omdat er dichte mist was. Ook begon het nog te regenen dus hebben we 2 bij 2 in de tentjes gezeten. Om 6 uur werd er een bord nasi naar onze tenten gebracht en na nog even serie gekeken te hebben zijn we rond 8 uur gaan slapen.

Dag 51

Vandaag kon ik niet te laat opstaan omdat ik om 11 uur alweer uit moest checken. Het opstaan was wel een hele challenge na zo'n 4 uur slaap en stappen en dan ook nog je tas reorganiseren. Al met al kreeg ik het wel voor elkaar en ben ik met de andere meiden gaan ontbijten in het hostel. Vandaag ook weer een smoothie bowl maar een andere smaak. Na nog een tijdje te hebben gepraat ben ik met tas en al richting de boot gegaan. Het was het heetste punt van de dag dus dat was een hele uitdaging. Ik moest wachten tot er 40 mensen waren en ben toen dus met de boot naar Lombok gegaan. Eenmaal op Lombok werd er aan alle kanten aan me getrokken voor vervoer etc. En ben toen weggelopen met iemand die me probeerde een tour aan te smeren. Het was die man gelukt en dus was het plan om met een busje naar het hotel te gaan daar uitleg te krijgen voor de tour van morgen en dan vroeg te gaan slapen. Ze zeiden dat ik zo'n 10 minuten moest wachten op het vervoer maar dat werd een uur en 3 kwartier... in de tussentijd leerde ik 2 meiden uit Frankrijk/Mongolië kennen die dezelfde tour hadden geboekt. Vervolgens met zijn 3en in het busje naar het hotel. De chauffeur liet in ieder geval wel zijn mannelijke rij skills zien en reed daardoor per ongeluk een kip dood :(. Het was al aan de late kant maar toen we aankwamen kregen we een korte uitleg over het plan en zijn we wat gaan eten. Na het eten niet te laat op bed want op 6 uur morgen staat het ontbijt weer klaar.

Dag 50

Vandaag heb ik lekker uitgeslapen en heb in het hostel ontbeten met een smoothie bowl. Daarna heb ik een fiets gehuurd en ben ik over het eiland gegaan. Ik zag allemaal stukken waar locals woonden in zelfgebouwde huisjes en ook de mooie stranden aan de blauwe zee. Ik heb aan de oost kant van het eiland een supboard gehuurd en ben op zoek gegaan naar schildpadden. Helaas niet gezien maar wel anderhalf uur op zee gesubt zonder te vallen. Daarna ben ik door een local doorverwezen naar een plek op het strand in het zuid westen om daar de zonsondergang te bekijken. Ik eindigde in een strand bar/club en heb daar een cocktail en wat eten besteld. Al snel kwam ik er achter dat er 2 meiden uit mijn hostel zaten wat net 2 extra versies van mij waren. Dus hadden we met zijn 3en de grootste lol (natuurlijk ondertussen nog wat meer cocktails). Daarna zijn we naar het hostel gegaan en hebben we even gedouched. Toen zijn we terug gegaan naar dezelfde club voor meer cocktails en heeft 1 van de 2 meiden gezongen op een podium met locals (ze had echt een stem...pfoe(op de goede kippenvel manier)) na een tijdje feesten zijn we naar een strandfeest gegaan op de andere kant van het eiland. Het liep daar door tot in de vroege uurtjes en ik lag dan ook pas half 6/ 6 uur in bed.

Dag 49

Vandaag ben ik 10 uur opgestaan en zat ik om half 11 in de bus richting de haven. In de bus ontmoette ik iemand uit Duitsland en heb daarmee geluncht. Al voordat onze lunch klaar was wilde de boot te vroeg weg. Dus snel met meeneem maaltijd naar de boot. Rond het einde van de dag kwamen we aan op Gili Air. Omdat het maar een heel klein eiland is ben ik met het duitse meisje naar een hostel gelopen en heb daar een overnachting geboekt. Ik heb niet echt iets gedaan vandaag maar was best wel moe. Wel veel mooie natuur gezien onderweg en nog even de zonsondergang gekeken op het strand. Ook heb ik nog even met 2 franse backpackers gevolleybald. Daarna heb ik nog even gezeten en ben gaan slapen.