europe-to-asia.reismee.nl

Dag 2

Hallo allemaal,

Na wat wisselvallige nachten besloten we een beetje uit te slapen en stonden we rond een uur of 10 op. We zijn voor het eerst met de trein gereist, naar Bangkok. Eenmaal in Bangkok hebben we 2 van de grotere tempels bezocht; Wat Pho & Wat Arun. We bezochten eerst Wat Pho, een tempel met veel en verschillende boeddha beelden. Daar zijn we om de tempel gelopen waar je allemaal delen van de tuin zag. Ook waren er verschillende versieringen op de gebouwen van steen glas en goud. Binnen in de tempel was een gigantische boeddha en kon je aan de ene kant er langs lopen en aan de andere kant stonden allemaal stalen kommen waar je muntjes in kon gooien waarschijnlijk als een geschenk aan de monniken. Daarna zijn we met een soort pontje het kanaal over gestoken naar Wat Arun. Dit was een tempel waar ook een grote tuin omheen zat en dat je verder op de tempel kon en er omheen kon lopen. Ook dit was een indrukwekkend beeld doordat de tempel van heel veel verschillende beeltjes en vormen was gemaakt. Ook was er een markt naast de tempel waar Jasmine een jurk/rok heeft aangeschaft. Toen we alles weer hadden bekeken zijn we met dezelfde pont terug gegaan richting het "vaste land". In het havenstation waren allemaal kraampjes waar Rommy ook nog een broek en omslagdoek heeft gekocht. Onderweg hebben we een vers bereide mango gegeten en ook kokosnootmelk gedronken uit een vers opengehakt kokosnoot. Het was weer tijd om terug te gaan richting ons hotel in Lat Krabang. We zijn toen i.p.v. met een taxi met een tuktuk autotje terug gegaan wat ook een spannende ervaring was. Eenmaal terug hebben we bij de supermarkt nog wat avondeten gehaald. En daarna hebben we nog gezwommen en gekaart. Aan het eind van de avond nog een probleem met het openen van de kluis met belangrijke spullen maar dat kon gelukkig de volgende ochtend worden opgelost. Nou en dat was dag 2

Groetjes

Jennie

Ha dat ken ik dat van díe kluis. Leuke dag gehad dus