europe-to-asia.reismee.nl

Dag 52

Dag 52

Vandaag stond de wekker al om kwart over 5 en zat ik om 6 uur aan een bakje koffie met een bananen pannekoek. Nadat we het ontbijt op hadden zaten we om half 7 achter in een pick-up truck onderweg naar de tour. Om de spanning te doorbreken en het verhaak verder te kunnen vertellen zal ik vertellen wat er op de planning staat. Vandaag ga ik mount Rinjani tot het krater meer beklimmen/hiken. Samen met de andere meiden en nog een nog een nieuw meisje begonnen we aan onze klim. We begonnen door allemaal bospaadjes en bomen op te klimmen. Met tussendoor een drink/ adempauze gingen we verder en hoger. Bij de 3e stop hadden we onze lunchpauze. Onze gids was al vooruit gegaan en had rijst met groente en een soort kip gekookt. Na het eten hebben we nog even gezeten en gingen we door naar de top. Dit was het allermoeilijkste stuk omdat ik al helemaal kapot was en dit sowieso het moeilijkste stuk van de berg was. Het was zo'n 200 meter omhoog klimmen over een rotswand en daarvoor over stijle modder met kleine steentjes waardoor je steeds terug gleed. Daarna moesten we nog een stuk over stenen naar de tenten maar dat was vlakker. Uiteindelijk hebben we er zo'n 7 uur over gedaan (7/8km en 2000m omhoog). We kwamen om 3 uur in de middag aan en konden helemaal niks zien omdat er dichte mist was. Ook begon het nog te regenen dus hebben we 2 bij 2 in de tentjes gezeten. Om 6 uur werd er een bord nasi naar onze tenten gebracht en na nog even serie gekeken te hebben zijn we rond 8 uur gaan slapen.

Jennie

Jammer van het uitzicht. Alle moeite voor niks. Wel een mooi avontuur