europe-to-asia.reismee.nl

Dag 46

Dag 46

Vandaag ben ik rond 10 uur opgestaan en heb eerst met een fruitsalade ontbeten. Daarna heb ik wat spullen gepakt en een scooter gehuurd. Omdat ik niet een goede navigator ben ging ik op zoek naar een sim kaart voor 4g. Dit was nog best een opgave omdat het een speciale hindoe dag was waardoor veel winkels dicht waren. Eenmaal 1 gevonden ging ik richting een heilig water tempel. Het was heel druk en een local verwees mij door om eerst naar een bepaalde tuin te gaan. (Vanaf dit moment begon het te regenen) Daar aangekomen werd mij door een local van alles verteld over soorten koffie, thee en cacao die daar werden verbouwd en bewerkt. Ook over een dier dat koffiebonen in zijn geheel doorslikt in combinatie met fruit waarvan de uitwerpselen werden gebruikt om koffie te maken. Ze liet me ook zien hoe de koffie werd bewerkt van plukken tot poeder. Na deze rondleiding kreeg ik een gratis proeverij met alles wat ze daar verkochten. Voor de koffie van het dier moest je wel extra betalen maar dat heb ik maar gelaten. Na vele verschillende aparte en lekkere smaken geproeft te hebben was het tijd om terug te gaan naar de tempel. Ondertussen had ik al een uur gewacht tot de stortregen over ging. Dit gebeurde maar niet en ik was zelf toch al nat dat ik besloot met een plastic zak om mijn tas door te gaan. Bij de tempel heb ik een zuiveringsritueel gedaan waarbij je een stuk of 16/17 fonteinen had. Je stond in water in de rij en ging langs alle fonteinen. Eerst moest je je mond spoelen dan je hoofd wassen en daarna je hoofd afspoelen. En dat dus bij elke fontein behalve 11 en 12 want die waren speciaal. Na zo'n 45 minuten in het koude water te staan en daarvoor ook al nat te zijn was het best wel koud. Ik heb warme noodlesoep gegeten en heb een kimono gekocht voor extra warmte. Daarna ben ik nog naar de rijstvelden gegaan en heb ik nog geschommeld. Ik had nog een stukje terug te gaan en ben toen maar terug gegaan. Ik heb nog even gezwommen en avondgegeten. Daarna gewoon nog even rustig koffie gedronken en gepraat met medereizigers. Daarna ben ik gaan slapen.

Reacties

Reacties

Jennie

Dat was een leuke dag Rommy. Je zult nu wel weer helemaal fris en fruitig zijn na zoveel water. Het schiet alweer op naar het einde van de reis. Veel avonturen nog toegewenst. Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!