Dag 32

Dag 32,

Vandaag ben ik rond half 11 opgestaan en heb ik mijn spullen weer gepakt. Het hostel was nogal snel geboekt en prima voor 1 nacht maarja. Dus ik ben naar een ander hostel gegaan. Gelukkig was daar ruimte en na het heetste punt van de dag te hebben gehad ben ik naar Marine Bay gelopen. Tijdens mijn wandeltocht kwam ik o.a. langs een stuk van de Formule 1 race en heb ik natuurlijk even naar de box van Max Verstappen gekeken. Verder kwam ik lang een groot reuzenrad en nog veel andere grote gebouwen. Daarna ben ik naar het Marine Bay Sand hotel gegaan om naar het "sky deck" te kunnen. Vervolgens heb ik daar een paar uur doorgebracht en heb ik foto's gemaakt. Omdat het best ver was heb ik een taxi terug genomen en heb wat lokaal eten gegeten. Toen ben ik terug gegaan naar het hostel en heb nog even serie gekeken en ben toen gaan slapen.

Dag 31

Vandaag begon mijn dag rond half 11 en heb ik mijn spullen weer ingepakt. Ik heb nog wat nieuwe meisjes uit mijn kamer leren kennen en besloot met iemand uit Servië te gaan lunchen. We hadden een lang super gezellig gesprek maar helaas moest ik alweer verder. Toen ben ik met een taxi naar het busstation gegaan en daarna met de bus richting Singapore. Bij de grens had ik wat problemen ondat ik nog geen locatie had waar ik zou verblijven en hebben ze me een uur opgehouden en uiteindelijk geholpen. Gelukkig wachtte de bus en ben ik rond half 9 aangekomen in Singapore. Toen heb ik wat gegeten en ben naar het hostel gegaan. Daar heb ik nog een aantal nieuwe mensen leren kennen en ben gaan slapen.

Dag 30

Dag 30,

Vandaag werd ik een beetje aan de late kant wakker dus heb ik gebruncht in het café van het hostel. Daarna ben ik op pad gegaan. Ik ben langs een aantal gebouwen gelopen die vroeger door nederlanders zijn gebouwt en nog nederlandse namen hebben. Ook ben ik langs een kerk gegaan en ben ik langs een begraafplaats geweest waar o.a. nederlanders zijn begraven. Na veel lopen in de warmte ben ik in een klein natuur cafeetje wat gaan drinken. Ik besloot toen terug te gaan naar het hostel. Daar heb ik mezelf even opgefrist en heb ik een leuk gesprek gehad met een andere backpacker uit Duitsland. We hebben toen samen bij een tentje voor locals wat gegeten. Ondertussen regende het al de hele avond maar ik had nog een ticket voor een boottochtje door het kanaal. Dus besloot ik door de regen daar toch nog op mee te gaan want ja het had toch een dak. Toen zijn we tussen gebouwen door gevaren en gaven vooral alle lichtjes een mooi uitzicht. Verder duurde het wat kort maar ach. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel en heb ik nog even gevideobelt met vrienden. Daarna ben ik gaan slapen.

Dag 29

Dag 29,

Vandaag ben ik rond half 10 opgestaan. Ik heb toen samen met iemand uit het hostel ontbeten. Toen heb ik mijn tas gepakt en ben ik met een taxi naar het busstation gegaan. Vanaf daar ben ik afgereisd naar Malakka. Eenmaal aangekomen was het even de weg zoeken maar ben ik met een taxi naar mijn hostel gegaan. Het hostel ligt langs 1 van de stads kanaaltjes en dat geeft een supermooi uitzicht. Ik was de rest van de dag eigenlijk vooral in het hostel. Ik heb in de avond met mijn stapelbedgenoot wat gegeten in het restaurant van dezelfde eigenaar. En ik heb nog nooit zoveel knoflook in mijn eten gehad. Maar gelukkig houd ik van knoflook en had ik er geen last van haha. Daarna ben ik een stukje langs het kanaal gaan lopen. Het was super rustig en overal waren soorten lichtjes en muren vol graffiti. Dat gaf het echt een sprookjesachtig gevoel. Daarna ben ik terug gegaan naar het hostel en heb ik nog even contact gehad met mensen van thuis. En ben daarna gaan slapen.

Dag 28

Dag 28,

Vandaag werd ik pas laat wakker. De andere meiden uit mijn 'dormroom' waren ontzettend vervelend en luid. Daardoor ben ik om half 4 in de nacht naar een andere kamer gegaan (van die persoon die hier 6 maanden verblijft). Toen ben ik naar een ander hostel gelopen met rugzak en al en heb daar een bed gehuurd. Na wat opfrissen ben ik met een taxi naar de Batu Caves gegaan. Wanneer je door de kunstige hoofdpoort liep, liep je meteen een grote markt op. Ik ben naar de grot toe gegaan. Dat was een hele beklimming (zie foto) maar zeker de moeite waard. Na de prachtige grot aanschouwd te hebben ben ik weer naar beneden gegaan en ben ik over de markt gelopen. Toen ik alles wel had gezien ben ik met de metro weer naar de binnenstad gegaan. Ik ben uitgestapt bij een station bij de Petronas Twin Towers. Zoals de naam al zegt de Twin Towers van Maleisië. Omdat het donker was gaf dit een zeer mooi uitzicht met alle schijnwerpers. Op de weg terug (lopend) verdwaalde ik een beetje waardoor ik langs een hele mooie water achtige show in een park kwam. Uiteindelijk had ik weer een herkenningspunt en ben ik terug gelopen naar het hostel. Hier heb ik nog even gepraat met medereizigers en hebben we samen een film gekeken. Daarna ben ik gaan slapen.

Dag 27

Dag 27,

Vandaag zijn de wegen van Jasmine en mij door omstandigheden gesplitst. Jasmine is onderweg richting Nederland dus vanaf dit moment kunnen jullie de avonturen van mij hier volgen. Vandaag heb ik een beetje uitgeslapen en ben ik om 11 uur op de bus gestapt richting Kuala Lumpur (de hoofdstad van Maleisië) om ongeveer half 3 kwam ik aan en ben ik op zoek gegaan naar wifi voor een hotel. Nadat ik wat had gespot ben ik wat gaan eten en ben toen in de tram gestapt. Na zo'n 200 meter lopen kwam ik aan bij het hotel en ben ik ingecheckt. Toen ben ik rond gaan lopen in de stad wat eigenlijk een gigantisch winkelcentrum is. Na een heel stuk lopen ben ik gaan avondeten en toen kwam ik een henna kraampje tegen. Ik heb daar een tijdelijke tattoo laten zetten en kwam daar een andere reiziger tegen. We zijn toen met hem en een paar van zijn andere ontmoette vrienden even naar een kroegje geweest. Daarna ging ik weer terug naar het hotel waar ik nog heb gepraat met een man die hier zo'n 6 maanden verblijft. Het is al laat en ik ga nu slapen. Weltrusten!

Dag 26

Dag 26,

Vandaag hebben we lekker uitgeslapen. We zijn daarna ons eigen weg gegaan. Ik ben over wat locale marktjes gegaan en ben toen wat gaan lunchen. Daarna nog genoten van een plantenmarkt en een groot winkelcentrum om de hoek. Ik weet niet precies wat Jasmine heeft gedaan maar daarna ben ik terug gegaan naar het hotel. Daar heb ik gevideobelt met mensen thuis en heb daarna op de locale markt wat eten gehaald. Daarna ben ik nog even serie gaan kijken en gaan slapen.

Dag 25

Dag 25,

Vandaag moesten we al vroeg opstaan. We hebben snel wat ontbijt bij de supermarkt gehaald en zijn toen naar de vertrek plek gelopen. Om kwart voor 9 vertrok de bus naar onze eerste locatie; een vlindertuin. Zoals de naam al zegt was er een vlindertuin met heel veel mooie vel gekleurde maar ook grote vlinders. Ze hadden nog veel meer insecteb en dieren die we ook mochten bekijken zoals een baby kangoeroe, grote kevers, kalkoenen, schorpioenen, grote spinnen en nog veel meer. Na een tijdje gingen we weer verder. De volgende locatie was een gigantisch mooi uitzicht over de thee plantages. Onze gids vertelde over hoe de thee werd geplukt en op welke manier etc. het was zeer indrukwekkend uitzicht. Daarna gingen we door naar het mossy forest. Daar kon je over een brug naar het hoogste topje op de berg klimmen waardoor je over de hele omgeving kon kijken. Dit was ook een zeer mooi uitzicht. Op weg naar onze laatste locatie vertelde onze gids een aantal dingen over de natuur. Zoals welke bessen er waren voor buikpijn en welke bladeren werden gebruikt voor een soort wijn etc.. Onze laatste locatie was de thee fabriek. We mochten door de fabriek heen lopen en konden lezen hoe het proces ging. Ook kon je in een winkeltje locale thee kopen. Verder zat er nog een restaurant en was de omgeving ook nog supermooi om te bekijken. Daarna zijn we door druk verkeer weer afgezet bij het hotel en hebben we wat gegeten bij het Amsterdam café. Hier waren een aantal nederlands achtige gerechten met gouda kaas. Daarna hebben we de rest van de dag ieder voor zich doorgebracht en zijn we gaan slapen.